2010. július 23., péntek

#143 Hesitating Means Death - Ha hezitálsz, meghalsz

The GazettE - Ha hezitálsz, meghalsz



Gyanús napok voltak.
Az ellenség eltűnt szemem elől.
Nem vettem észre az árkot, én bolond.
Menj, végezz nyugalomban.
Még nem tudok meghalni.
[Nem hiányolom a halál szemeit.]

Ez a lövés mindennek bevezetője.
Ne felejtsd el, mi értelme van meghúzni a ravaszt.
Mindent felteszek ezért a golyóért.
Ne felejtsd el, mi értelme van meghúzni a ravaszt.
A hezitálás halált jelent.

[Számtalan könny...
Időtlen vidék...
Névtelen szabadság...]

Még mindig emlékszem rá,
Mert erősebb vagyok, mint bárki
Az imádkozók közül.
Hiszek benne.

Még ha az álmom szerte is foszlik,
Még ha a torkom félbe is szakad,
Ez a dal továbbra is élni fog.
Mindent nekiadok.
[Ez a végzet.]

Még ha az álmom szerte is foszlik,
Még ha a torkom félbe is szakad,
Ez a dal továbbra is élni fog,
Mint a könyörgés.

Még ha az álmom szerte is foszlik.
Még ha a testem meg is törik,
Ez a dal továbbra is élni fog,
Mindent nekiadok.
[Ez a végzet.]


Jegyzetek

A címről
Oké-oké, a szószerinti fordítása a Hesitating Means Death-nek az lenne, hogy 'A hezizálás halált jelent', de az meg végül is egyenlő azzal, hogy 'Ha hezitálsz, meghalsz', és ezt valahogy jobb címnek tartottam. Reklamálni lehet ezügyben ;D Vagy esetleg véleményt kifejteni az új kisalbumról, hiszen aktuális :3

5 megjegyzés:

  1. heló ^^
    wow, hol találtad a dalszöveget? *-* jpopásián nem láttam, de mindenesetre nagyon jó volt a fordítása, csak dícsérni tudom ^^

    Nos akkor gondoltam írok az albumhoz pár szót. Sok oldalon láttam, hogy egyes rajongók írják, hogy mennyire megváltoztak, hogy nem jó, ahogy öltöznek, meg azt, hogy talán már nem olyanok a számaik, mint régen. Most nem őket akarom leírni tényleg, de szerintem az új album nagyon jó, bár az öltözködésük tényleg fura kicsit, de minden ember változik, én így gondolom =)
    Csak alkossanak minél remekebb zenéket, és csak ez számít, szóval sztem jó az album, és próbálom a Shivert lefordítani =)

    üdv mindenkinek ^^
    pöpö

    VálaszTörlés
  2. Öm, én is szeretnék hozzászólni, bár most tuti meg fognak egyem néhányan kövezni, de tegyék meg. Én nem bánom.

    A számok nagyon jók, bár nekem pont a shiver az ami nem tetszik annyira, a Hesitating means death, és a Naraku viszont eszméletlen jó lett...
    Az hogy nem olyanok mint régen, ez egyértelmű. Mi is változunk, mi is növünk, ahogyan a GazettE is. Kinőtték a kis pincekocsmákat, és mindenki elvárja tőlük, hogy teljesítsenek a fanok azért mert nem tudnak betelni velük, a PSC meg a pénz miatt. Jobbjára...
    Ráadásul nem csak a kis színpadoka nőtték ki, hanem azt is, hogy csupa (bocsánat, akinek nem inge ne vegye magára) tinipicsa nyálazzon rájuk, akik tulajdonképpen csak azért nézik meg őket mert " jajjj de cukkaaanncsss ruuuuki chaaaaan". Szeretnék, ha végre értelmes közönség és fiúk is meghallgatnák az együttest.

    A shiverrel tulajdonképpen az az egy (?) csöppnyi bajom, hogy egy rendes képkockát nem látok a fiúk fejéből, mert kapkodják a kamerát. Rosszul leszek a vágástól.
    Másodsorban egy olyan képkoca nincsen ahol azt látnám, hogy a fiúk együtt vannak, nincsen meg a közös munka. Ők elvileg barátok, de ez egy icuri picurit se látszik/érződik még a making of...ban sem. Egymástól távol, a kopár kietlen helyen... ha azt akarták, hogy én érezzem magam szarul az miatt, hogy eltávolodtak egymástól, hát köszönöm, mert sikerült.
    ( A Ruder making of ban együtt bohóckodnak, ahogyan a Mad Marble Hell Vision-ban stb stb is.... igen, én mondtam, hogy felnőttek, és megváltoztak, de a barátság azért mégiscsak más nem. Ruki arról énekel, hogy nem akarja elveszteni a barátait. De megteszi....

    Oké.. befogtam

    VálaszTörlés
  3. No, először is Yuu:
    A dalszöveg nem dzsípopázsiáról van, hanem linkeltek nekem egy oldalt a chatben :3
    "Csak alkossanak minél remekebb zenéket, és csak ez számít." - ezzel részben egyetértek, de szerintem fontosabb az, hogy az összhang meglegyen a srácok között, nem beszélve a jó kapcsolatról.

    Zavii (végre tudom, ki vagy, háhááá!! *-* xD):
    Én nem kövezek, mert minek? Én is imádom elmondani a véleményem és kicsit sem izgat, ha valakinek nem jön be =D
    Egyetértek, szerintem nem is a Shiverhez kellett volna a PV (amit még nem is láttam, csak így halkan megjegyzem). Nekem igazából az nem jön be, hogy Ruki nagyon erőlteti az angolt. Részben persze megértem, mert mindenki tudja, hogy az angol a rock nyelve, de azért néha visszaválthatna japánra. Esküszöm, régen jobb angolja volt (ld. Carry?; épp tegnap hallgattam meg), mint most. Fel sem tűnne, hogy angolul danolászik, ha nem láttam volna a dalszöveget.
    Fúú, ez nagyon igaz! Mármint az, hogy mondtad, hogy nem azt akarják, hogy csak a tizenévesek hallgassák őket. Igenis akarnak egy felnőttebb közönséget, kell nekik a véleményük, bármi.
    Mivel én nem láttam a Shiver PV-t, véleményt arról nem tudok mondani, de majd most lecsekkolom.
    A barátságról meg csak annyit, hogy semmit sem tudhatunk róluk, itt kezdődik F.F. legnagyobb problémája. Amíg nem beszélünk velük személyesen, NEM TUDJUK, hogy milyenek ők maguk. A blogba akármit írhatnak, de éppenséggel meg is szabhatják nekik, hogy éppen mit gépeljenek. Sajna ilyen rendszerben élünk...

    Köszi, hogy írtatok!!

    VálaszTörlés
  4. Teljesen egyet értek veled Zavii, és nyugi, nincs nálam kő =).
    Valahogy a Pv-vel is így vagyok én is, azért ha megnézzük, valahogy nem olyan, mint a régiek. A régieknél nem csak játszottak, hanem voltak pl: cselekmények is, hogy pl: itt-ott távolba néznek, előkerül az ismerős kislány, aki megadja a hangulatot, stb. Nekem ezek az elvont részek hiányoznak belőle, főleg azt furcsálltam, hogy a DIM koncerten nem beszélt Ruki ill. Kai, esetleg a többiek a közönséghez, mint pl: a RCE-ben, ott lyukat beszéltek a hasunkban =D
    Bár reménykedem, hogy nem azt lesz, amit te mondtál, hogy végül is eltávolodnak egymástól...
    Azért minden egyes pozitív gondolkodásommal támogatom őket =)
    pöpö

    VálaszTörlés
  5. Én is megnéztem a PV-t, és még jobban egyetértek veled, Zavi. Ez az ugrálás engem is kikészít, hogy kb. látni sem lehet semmi a gyors váltásoktól, de ez nem csak ennél a klipnél van így sajna.
    Támogatni őket örökkön-örökké! ^^

    VálaszTörlés