2010. október 21., csütörtök

#199 Suzumushi

Awoi - Suzumushi



Utálom magam, amiért ilyen puhány vagyok.
Utálom magam, amiért ilyen nyafka vagyok,
Így széttapostam és leköptem önmagam.

A kidobott ketrecen belül ott voltam,
Légmentesen lezárva.
Anélkül, hogy bárhova is mentem volna,
Én egyre csak sírtam.

Nem tudok énekelni.
Hová tűnt a hangom?
Biztos ott van valahol a rajt mellett, jobbra.
Sosem voltak szárnyaim...


Még egyszer akartam énekelni,
Így erőt vettem magamon
És megpróbáltam felkiáltani.

De a hang, amit Ő is annyira szeretett,
Nem hagyta el torkomat.

Nem tudok énekelni.
Hová tűnt a hangom?
Biztos ott van valahol a rajt mellett, jobbra.
Sosem voltak szárnyaim...


Nem tudok énekelni.
Nincsenek szárnyaim...



Jegyzetek:

A címről
A suzumushi egy bogár neve - merthogy utánanéztem ám! -, de a cikk szerzője azt írta, hogy nem talált rá megfelelő angol kifejezést, szóval vélhetően ez az állatka csak Japánban található - gondolom én. Ha nagyon-nagyon le akarnánk fordítani, akkor száncsengőbogár lenne a szerencsétlen rondaság neve, ami mellesleg ÍGY néz ki.
Egy másik oldalon olyan infót találtam, hogy ez a jószág lágy hangon ciripel az ősz beálltával, úgyhogy szerintem a tücsökhöz lehetne hasonlítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése