2012. február 29., szerda

#339 little Fat Man boy - kis Kövér Férfi fiú

LM.C - kis Kövér Férfi fiú


Hé, tudod, az apukám nagyon menő!
Ezt gondoltam,
Mikor egy szupererőset tüsszentettem.
Elutazom Manhattenből, hát nem óriási?!
Északtól Délig mindenki koszossá válik.

Jól vagyok!
Meg fogom mutatni,
Hogy át tudok repülni az égen ejtőernyő nélkül!
Mert bátor fiú leszek,
Mert jól fogom csinálni.
Még ha messze is vagyunk egymástól,
Higgy bennem!

Apa megölel s azt mondja: "Istenem!"
Sír és nevet, mindenfélét tesz.
A bátyám elég duci - mindent lenyelt egyben,
És egy gombává változott.

Nem fogok sírni.
Ha összefirkálnák is az arcom,
Akkor is megmutatnám neked,
Hogy tudok nevetni.
Hallgatni fogok arra, amit mondasz,
Nem fogok hibázni.
Még ha messze is vagyunk egymástól,
Higgy bennem!

Az atyai szeretetért cserébe
Megajándékozlak majd magammal.
Vajon meglepődsz majd?
Át fogok törni a vattacukron,
Én leszek a Nap!
Beleugrok egy hatalmas makettbe.

Jól vagyok!
Meg fogom mutatni,
Hogy át tudok repülni az égen ejtőernyő nélkül!
Mert bátor fiú leszek,
Mert jól fogom csinálni.
Még ha messze is vagyunk egymástól,
Higgy bennem!

Az atyai szeretetért cserébe
Megajándékozlak majd magammal.
Vajon meglepődsz majd?
Át fogok törni a vattacukron,
Én leszek a Nap!

Most, hogy ezt átgondolom...
Kérnék tőled valamit, apa.
Nincs szükségem több testvérre.
Ne felejts el engem,
S azt akarom, hogy megígérd:
"Ma sütni fog a nap,
Ma sütni fog a nap."
Beleugrok egy hatalmas makettbe...



Jegyzetek:
A dal a második világháborúról szól, konkrétan arról az eseményről, mikor Amerika ledobta Japánra a két atombombát (Hiroshima, Nagasaki). A bombák neve 'little boy' (kisfiú) és 'fat man' (kövér férfi) volt, ez megmagyarázza a címet is.
A dal az egyik bomba szemszögéből íródott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése